Een model voor het analyseren van de steun die wordt geboden tijdens een e-mailconsult.
Bieden professionals in hun e-mailconsult empowermentgerichte steun?
>> Klik hier voor het artikel <<
Onderzoeksinstrumenten:
- Inhoudelijke analyse van 129 e-mailconsulten
- Ontwikkelen en valideren van het Guiding the Empowerment Process-model (GEP-model)
- Vergelijking met een model voor Sociale Steun (SS-model)
- Interbeoordelaarsbetrouwbaarheid
- Interne consistentie en factoranalyse
- Validiteit
- Correlaties tussen de twee modellen
- Verschillen en meerwaarde van het GEP-model
In opdracht en/of co-creatie met:
- Prof.dr. R. Fukkink (UvA)
- Prof.dr. J. Hermanns (UvA)
Spin-off:
Het GEP-model is beschreven in:
- Nieuwboer, C.C. (2015). In contact met ouders. Empowermentgericht adviseren bij opvoedvragen. Groningen: Uitgeverij Noordhoff
- Nieuwboer, C.C. Hoofdstuk Online opvoedingsondersteuning in C. Gravesteijn & M. Aartsma, red. (mei 2015). Meer dan Opvoeden – perspectieven op het werken met ouders. Bussum: Uitgeverij Coutinho
Naar aanleiding van dit onderzoek is de training TRI-O ontwikkeld: Online Opvoeding Ondersteunen.
Ook belangstelling voor een dergelijk onderzoek of een training? >> Klik voor afstemming door naar Contact <<