Wetenschappelijke peer-reviewed publicaties:
2020:
- Dam, K. van & Nieuwboer, C.C. (2020). Virtueel echt allianties trainen: hoe virtual reality kan bijdragen aan trainen van alliantievaardigheden in sociaal werk. Vakblad Sociaal Werk 2020 (21:5), 8-11.
- Azghari, A., Janssen, J. & Nieuwboer, C. (2020). Participatie onder druk: mismatch tussen niet-westerse migranten en hulpverleners – acties tot betere allianties! Proces, 2020 (99:5), 354-372
- Nieuwboer, C.C., Rood, R.A., Janssen, J., Azghari, A. & Lugtigheid, C. (2020). Toch leerbaar! Succes maken van de Z-route. Tijdschrift LES, 38
2019:
- Nieuwboer, C.C. (2019). Alliantie in ontwikkeling. Nog volop uitdagingen in de transformatie van de jeugdhulp. Jeugdbeleid, 2019.
2018:
- Nieuwboer, C.C. & Veninga P. (2018) De kwaliteit van online opvoedinformatie en de rol van de praktijkprofessional. Informatierecepten en afstemmingsgesprekken met gevalideerde inhoud. Tijdschrift voor Orthopedagogiek, Vol. 57, Uitgave 11-12
- Blaauw, E., Cornelisse, M., Mathijssen, J. & Nieuwboer, C.C. (2018). Samen beslissen over specialistische hulp. Een onderzoek naar verbetering van de toegang tot de jeugdhulp. Vakblad Sociaal Werk, 19 (6), 25-27
- Rood, R.A. & Nieuwboer, C.C. (2018). Succesfactoren voor lokale integratietrajecten. Nieuwkomers in de gemeente. Sociaal Bestek (3), 29-31
- Nieuwboer, C.C. (2018). Redesigning civic education. Conference
2017:
- Nieuwboer, C.C. (2017). Redesigning civic education with a participatory lifespan approach. The IDEAL-project. Conference Poster European Conference on Developmental Pyschology 2018.
- Nieuwboer, C.C. & Rood van’t, R. Progress in proficiency and participation. An adult learning approach to support social integration of migrants in western societies. In: Beacco, J.-C., Little, D., Krumm, H.-J. and Thalgott, Ph. (eds.) (2017), The Linguistic Integration of Adult Migrants: Some Lessons from Research. Berlin: De Gruyter Mouton in cooperation with the Council of Europe.
2016
- Nieuwboer, C.C. & Rood van ’t, R. (2016). Learning language that matters. A pedagogical method to support migrant mothers without formal education experience in their social integration in Western countries. International Journal of Intercultural relations, 51, 29-40
- Nieuwboer, C.C. & Fukkink, R.G. Chapter in The Psychology of Social Networking. Eds. Riva, G., Wiederhold, B., & Cipresso, P. Uitgeverij Versita, open access, http://dx.doi.org/10.1515/9783110473780-004
2015
2014
- Nieuwboer, C.C. , Frencken, T., & Hark, R. ter (2014). Informatie op het internet over time-out als opvoedstrategie. Een analyse met inhoudelijke en formele criteria. Pedagogiek, 10, 150-165
- Nieuwboer, C.C. (2014). Online parenting support. Empowering parents through single session email consultation. UvA, Amsterdam, dissertatie, opgehaald van: http://dare.uva.nl/record/1/418409
- Nieuwboer, C.C., Fukkink, R.G., & Hermanns, J.M.A. (2014). Analysing empowerment-oriented email consultation for parents: development of the Guiding the Empowerment Process Model. Child & Family Social Work, 11, online, DOI: 10.1111/cfs.12185
- Nieuwboer, C.C., Fukkink, R.G., & Hermanns, J.M.A. (2014). Practitioner response to parental need in email consultation: how do they match? A content analysis. Child & Youth Care Forum, 43(5), 553-567
2013
- Nieuwboer, C.C., Fukkink, R.G., & Hermanns, J.M.A. (2013). Online Programs as Tools to Improve Parenting: A meta-analytic review. Children and Youth Services Review, 35(11), 1823-1829
- Nieuwboer, C.C., Fukkink, R.G., & Hermanns, J.M.A. (2013). Peer and professional support on the internet. A systematic review. Cyberpsychology, Behaviors, and Social Networking, 16(7), 518-528