Boeken/ hoofdstukken in boeken
2018:
- Nieuwboer, C.C. & Rood van’t, R. Progress in proficiency and participation. An adult learning approach to support social integration of migrants in western societies. In: Beacco, J.-C., Little, D., Krumm, H.-J. and Thalgott, Ph. (eds.) (2017), The Linguistic Integration of Adult Migrants: Some Lessons from Research. Berlin: De Gruyter Mouton in cooperation with the Council of Europe.
Rood, R.A. van ’t & Nieuwboer, C.C. (2007-2017). Themis opvoedcursus. Handboek van een participatieve cursus voor moeders (van kinderen van 0-21 jaar) uit niet-westerse migrantengroepen met een lage of geen opleiding. In; Themis: 12 modules, gebaseerd op participatieve leerprocessen, om de maatschappelijke participatie van kwetsbare groepen te versterken. Versies: Nederlands/Engels *
- Nieuwboer, C.C. (2015). In contact met ouders. Empowermentgericht
adviseren bij opvoedvragen. Groningen: Uitgeverij Noordhoff - Nieuwboer, C.C. Hoofdstuk Online opvoedingsondersteuning in C. Gravesteijn & M. Aartsma, red. (mei 2015). Meer dan Opvoeden – perspectieven op het werken met ouders. Bussum: Uitgeverij Coutinho
2014 en eerder:
- Nieuwboer, C.C. (2014). Online parenting support. Empowering parents through single session email consultation. UvA, Amsterdam, dissertatie, opgehaald van: http://dare.uva.nl/record/1/418409
- Nieuwboer, C.C., (2010). Niet achter het behang, maar wat dan? Methodiek doelgerichte opvoedingsondersteuning, Noordhoff, ISBN 978-90-01-78507-9
- Nieuwboer, C.C., (2005). Samen zwanger. Het zwangerschapsboek met oog voor je relatie, Lannoo, ISBN 90-209-6019-9